Tuesday 5 April 2011

Show - Ekspo Usahawan Sejahtera Harmoni 2011

Siapa sangka kunjungan spontan Shoutul Mutafakkirin ke tapak Ekspo Usahawan Sejahtera Harmoni yang terletak di Bandar Puteri Jaya, Sungai Petani, Kedah itu rupanya memberi ruang kepada Shoutul Mutafakkirin membuat persembahan nasyid, sekaligus menggantikan persembahan yang sepatutnya dibuat pada waktu yang sama di Kepala Batas, Pulau Pinang tetapi dibatalkan di saat-saat akhir.

Dengan membawa sebanyak 7 lagu nasyid pada malam yang di penuhi ratusan para hadirin tersebut, rata-rata anggota Shoutul Mutafakkirin menganggap persembahan tersebut sebagai satu pengalaman baru penuh bermakna.

Ekspo Usahawan Sejahtera Harmoni anjuran Tunas Indah Niaga Ent. yang berlangsung selama 20 hari bermula 21 Febuari hingga 12 Mac tersebut bertujuan menjadikan Karnival @ Ekspo sebagai wadah penyebaran maklumat (Hub Ilmu) menerusi berbagai bentuk pengisian yang dibuat. Selain itu, ia juga dapat membantu menjana ekonomi negara serta menjadi platform kepada usahawan untuk memasarkan produk mereka. Program seumpama ini juga dapat mengeratkan silaturrahmi antara penggunjung, peniaga dan masyarakat setempat serta membantu mempromosikan lokasi atau daerah yang terlibat dengan sesuatu Karnival @ Ekspo.

Berbagai bentuk acara dan pengisian dibuat. Antaranya Forum dan Ceramah Perdana, Persembahan Artis, Pameran & Jualan oleh berbagai agensi kerajaan dan swasta, Sukan Rakyat, Gerai Jualan, Pertandingan Nasyid, Hafazan, Puisi dan Sajak serta cabutan bertuah.

Syabas, tahniah dan terima kasih kepada seluruh jawatankuasa penganjur program yang telah bertungkus lumus memastikan program berjalan dengan lancar, para peniaga yang memeriahkan aktiviti jualan, pasukan keselamatan dan RELA yang sentiasa membantu memastikan keselamatan dan lalu-lintas terjaga, para pengunjung yang turut memeriahkan program serta yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung.

Semoga setiap usaha yang kita lakukan diberkati dan dirahmatai Allah S.W.T.

DJ mengendalikan pentas


Shoutul Mutafakkirin


Ditemu bual DJ bertugas


Ditemu bual DJ bertugas


Deretan gerai ekspo


Persaingan harga mewarnai ekspo


Pengunjung ekspo membeli-belah


Salah seorang anggota Shoutul Mutafakkirin, Hadi (biru) sedang berkira-kira dengan seorang peniaga.


Hakim (kopiah putih) bersama Najmi (merah), juga antara anggota Shoutul Mutafakkirin, sedang test kopiah baru.


Kemudahan tempat kanak-kanak bermain turut disediakan. 
(*Terdapat juga orang dewasa bermain di situ)


Menjamu selera selepas persembahan.

3 comments:

Fikrah Anissa said...

waa....hebat la korang..moga terus istiqamah...n success....dakwah mmg banyak jalannya...

Shoutul Mutafakkirin said...

Fikrah Anissa: Alhamdulillah...
terima kasih..
Aminn...
ya, itulah antara uslub da'wah..
moga ia dpt d manfaatkan sebaiknya..

najmi said...

amin

Post a Comment

zwani.com myspace graphic comments
"Tidak ada sesuatu yang ALLAH S.W.T lebih mencintai kecuali seorang pemuda yang menasihati orang tu. ALLAH S.W.T lebih mencintai seorang pemuda yang beribadat daripada seorang tua yang beribadat. Ambillah masa muda kamu sebelum kamu menjadi orang tua yang tersangat tua dengan memperbanyakkan istighfar. Mudah-mudahan agama ini dapat ditolong di tangan kamu."
widgeo.net
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons