Monday 4 April 2011

Show - Sambutan Maulidurrasul 1432H


Sempena sambutan maulidurrasul 1432H bersamaan 2011M, Shoutul Mutafakkirin tidak ketinggalan menerima undangan membuat persembahan nasyid dalam meraikan hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w.

Persembahan di Pendang Lake Resort tersebut merupakan sebuah program Sambutan Maulidurrasul anjuran gabungan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) dan firma-firma perniagaan. Antaranya Yayasan Itmam Malaysia, Badan Amal Kebajikan Nun (BAKUN) dan EMSWAY Marketing Sdn. Bhd.

Suasana dan pemandangan yang terdapat di Pendang Lake Resort, sebuah tempat peranginan yang menawarkan pekej percutian yang menarik menyerikan lagi program tersebut yang dianjurkan juga bersempena sambutan Hari Kanak-kanak Sedunia selain daripada sambutan maulidurrasul.

Program selama satu hari itu diisi dengan berbagai pengisian menarik, antaranya bacaan ikrar oleh anak-anak yatim BAKUN, Peraduan Mewarna kanak-kanak sekolah rendah, Dialog Bersama Muallaf dari China, jamuan, bacaan tahlil maulid, persembahan nasyid dan ceramah agama.

Tahniah kepada seluruh jawatankuasa penganjur yang telah bertungkus-lumus dan terima kasih di atas ruang persembahan yang diberikan kepada Shoutul Mutafakkirin.

Bacaan Ikrar Maulidurrasul 1432H oleh Anak-anak Yatim BAKUN

Peraduan mewarna

Persembahan nasyid Shoutul Mutafakkirin

Jawatankuasa program mengendalikan kanak-kanak peserta peraduan mewarna.

Sebahagian daripada kanak-kanak yang menyertai peraduan mewarna

Penyampaian hadiah, saguhati dan sijil peraduan mewarna

Penyampaian hadiah, saguhati dan sijil peraduan mewarna


Jamuan tengah hari

Dialog bersama muallaf dari China

Sebahagian hadirin tekun mendengar sesi dialog bersama muallaf China

Persembahan nasyid Shoutul Mutafakkirin

Persembahan nasyid Shoutul Mutafakkirin

0 comments:

Post a Comment

zwani.com myspace graphic comments
"Tidak ada sesuatu yang ALLAH S.W.T lebih mencintai kecuali seorang pemuda yang menasihati orang tu. ALLAH S.W.T lebih mencintai seorang pemuda yang beribadat daripada seorang tua yang beribadat. Ambillah masa muda kamu sebelum kamu menjadi orang tua yang tersangat tua dengan memperbanyakkan istighfar. Mudah-mudahan agama ini dapat ditolong di tangan kamu."
widgeo.net
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Macys Printable Coupons